ARKADAŞINA ANLAT

Bu çalışma için çocuklar arka arkaya dizilirler.En öndeki çocuk yüzünü öğretmene döner diğer çocuklar ise sırtını dönerler.Öğretmen yüzünü dönmüş olan çocuğun kulağına bir şey söyler.Örneğin;"Şimdi sana o kadar ağır iki poşet veriyorum ki onları güçlükle yerden kaldırıp arkadaşına vereceksin".Çocuk bir önünde bulunan arkadaşının sırtına dokunarak kendisine dönmesini sağlar ve jest ve mimikleri ile hiç konuşmadan öğretmeninin söylediğini arkadaşına anlatmaya çalışır.Herkesin sadece bir kere yapma hakkı vardır.Herkes bir önceki arkadaşından ne kadar ne anladıysa bir sonraki arkadaşına da onu anlatır.En sondaki çocuğa sıra geldiğinde ona arkadaşının ne anlatmak istediği yani ne anladığı sorulur.Daha sonra da en baştaki çocuğa öğretmen "Ben senden ne anlatmanı istemiştim?" diye sorar ve çocuktan cevap alınır.Eğer son çocuk ile ilk çocuğun cevapları aynı ise tüm çocuklar kendilerini alkışlarlar.Eğer cevap aynı değil ise en sondan başa doğru çocuklara ne anladıkları sorularak en son doğru olan şey söylenir ve alkışlanırlar.
Küçük yaş grubu çocukları için bu çalışma basit yönergeler içermelidir.Örneğin gündelik olaylardan diş fırçalama,el yüz yıkama,giyinme-soyunma,dondurma yemek,süpürge yapmak,cam silmek,çamaşır yıkamak vb....
Büyük yaş gruplarında daha çok jest ve mimikleri zorlayarak anlatabilecekleri kavramlar üzerinde çalışılabilinir.Örneğin,sıcak bir patatesi elinde tutma,büyük bir fare görme, büyük bir hediye paketi alma onu açma ve içinden çıkana çok şaşırma vb....
Bu çalışma sayesinde çocuklar kendilerini sadece konuşarak değil jest ve mimikleri ile de anlatabileceklerini öğrenirler.Birisi ile konuşurken yaptığımız mimiklerin ne kadar önemli olduğunu anlarlar.Sırasını beklemeyi ve sırası geldiğinde üstüne düşen görevi yapmayı öğrenir.Kendine olan öz güven duygusunun gelişmesine yardımcı olur.Bir nevi sosyal hayata hazırlar...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder